نظام التعليم الالكتروني - تقرير محاضرات الكلية


مرحبا بك في نظام التعليم الالكتروني لجامعة بابل , انت تتصفح حاليا تقرير بكل محاضرات الاساتذة المنشورة في مختلف اقسام كلية كلية التمريض اخر تحديث لهذه الصفحة كان في 14 November 2018 . من خلال القائمة الظاهرة ادناه يمكنك تصفح المحاضرات بشكل فردي او يمكنك فلترة النتائج من خلال قائمة المهام الظاهر بالجهة اليسرى بجانب كل محاضرة , يمكنك اختيار معيار لفلترة المحاضرات والوصول الى مجموعة محاضرات تحتاجها . يمكنك اعادة التوجه الى اقسام مختلفة في نظام التعليم الالكتروني من خلال القائمة الظاهرة اسفل

الرئيسية للنظام   |   محاضرات مرحلتك   |   بحث منشورات الاساتذة

The Study of Social Problems

تاريخ نشر المحاضرة 13/11/2018 18:51:16
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

The Nurse Client Relationship

تاريخ نشر المحاضرة 13/11/2018 12:39:01
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

The Sociology of Health, Illness and Medicine

تاريخ نشر المحاضرة 13/11/2018 12:31:17
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

lec1 anatomy

تاريخ نشر المحاضرة 12/11/2018 17:41:55
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

introduction to microscope

تاريخ نشر المحاضرة 10/11/2018 17:14:47
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

? THE FAMILY ? Assistant professor ? Abdulmahdi A. Hasan ? Ph,D, pediatric & Mental Health Nursing , ? College of Nursing, Babylon University ? FAMILY STRUCTURES ? Nuclear ? Extended ? Lone parent ? Reconstituted/step ? Same sex ? Nuclear Family “ a small unit derived from the relationship between a man and a woman legally bound together through marriage as husband and wife. The nuclear family is created when a child is born to this couple. The unit shares a common residence and is united by ties of affection, common identity and support.” Muncie and Sapsford(1995) ? Extended Family “ a family group consisting of close relatives extending beyond the couple and their children, living either within the same household or in a close and continuous relationship with one another.” Giddens(2001) ? Lone Parent Family “one parent, frequently the mother, living alone with the children, with a greater proportion of responsibility for caring for children financially and emotionally.” (Dallos and Sapsford,1995) ? Reconstituted Family “ a family in which at least one of the adults has children from a previous union, either living in the home or nearby. Reconstituted families are also known as stepfamilies.” (Giddens 2001) ? Same Sex Family A same sex family is defined as two parents of the same sex living together and sharing the parenting of the children of the family. ? Construction of Gender Roles ? Socialisation ? The Family ? School ? The Media ? How Gender Roles are Learned Childhood ? parents` expectations ? imitation ? identification ? group pressure ? How Gender Roles are Learned School ? teachers` expectations ? hidden curriculum ? pupils` expectations ? How Gender Roles are Learned Work ? types of employment ? rates of pay ? attitudes to women in the workplace ? How Gender Roles are Learned Parenthood Leisure Media ? SOCIOLOGICAL PERSPECTIVES and THE FAMILY ? Functionalism and the Family The analysis of the family from a functionalist perspective involves three main questions. 1. What are the functions of the family? 2. What are the functional relationships between the family and other parts of the social system? 3. What are the functions of the family for its individual members? ? Functions of the Family It has been suggested that the family (nuclear) must be universal and, as such, must be necessary. Murdock(1949) argued that the family is to be found in every society and has four main functions: ? Sexual ? Reproductive ? Economic ? Educational ? Functions of the Family Parsons(1959) has argued that there are two basic and irreducible functions of the family: 1 Primary socialisation – early childhood socialisation which serves to internalise culture and develop personality. 2 Stabilisation of adult personalities through emotional security and the performance of appropriate roles ? Criticisms of the Functionalist Perspective ? A preoccupation with the positive aspects of the family, which is presented in a rather idealised way – implication that families are harmonious and integrated. ? Little consideration given to the problems experienced by many families. ? Emphasis upon the way in which the family meets the needs of the social system. ? Criticism of the Functionalist Perspective ? Justified the domestic division of labour between men and women as something natural and unproblematic. ? Neglects the role that other social institutions, other than the family, such as government, media and schools, play in socialising children. ? Conflict Perspective and the Family The family is seen as a unit which produces one of the basic commodities of capitalism – labour (the family produces and rears cheap labour). ? Conflict Perspective and the Family Within the family, children learn to conform and submit to authority. In this way, the foundation is laid for the obedient and submissive workforce required by capitalism. ? Conflict Perspective and the Family Change in the family is illustrated by such developments as increasing divorce rates, step families, lone parent families, same sex families. These changes are neither functional nor dysfunctional but part of the inevitable move and shift which is always taking place in society. ? Conflict Perspective and the Family Constraint upon the family is imposed by external factors – the promotion of norms and values through the law and social policy. Promotion of family values encourages people to behave in certain ways, which may be seen as constraint. People have legal responsibilities to their children – Children (Scotland) Act (1995) ? Conflict Perspectives and the Family Conflict is illustrated through the occurrence of domestic violence and chid abuse. “Far from being the basis of the good society, the family, with its narrow privacy and tawdry (grubby) secrets, is the source of all our discontents.” (Leach 1971) ? Conflict Perspectives and the Family Dobash and Dobash (1980) in a Scottish study of domestic violence said: “For most people, and especially for women and children, the family is the most violent group to which they are likely to belong. Despite fears to the contrary, it is not a stranger but a so-called loved one who is most likely to assault, rape or murder us.” ? Feminism and the Family The feminist perspective focused upon the relationship between women, the family and society. Gender is the starting point for examining what happens in the family, and a key area of study is that of the distribution of power within the family. ? Feminism and the Family ? Women are socialised to perform certain roles. ? Continues to be in the interests of men to keep women in these roles. ? Women still perform most of the housework, most of the childcare and still experience violence in the home. ? Women are far from equal in their status as family members. ? Paternalism and oppression are alive and well.

تاريخ نشر المحاضرة 07/11/2018 05:26:21
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 3

Psychoanalytic Counseling

تاريخ نشر المحاضرة 07/11/2018 05:22:53
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

High risk related to Dysmaturit

تاريخ نشر المحاضرة 07/11/2018 05:18:25
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

The new born and family

تاريخ نشر المحاضرة 07/11/2018 05:02:15
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Nursing process

تاريخ نشر المحاضرة 06/11/2018 21:53:35
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 1

Medication administration

تاريخ نشر المحاضرة 06/11/2018 21:46:42
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 1

Medication

تاريخ نشر المحاضرة 06/11/2018 21:42:32
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 1

Professional Communication in Nursing

تاريخ نشر المحاضرة 06/11/2018 21:35:18
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 1

Admitting, Transferring, Moving ,positioning & Discharging Patients

تاريخ نشر المحاضرة 06/11/2018 21:16:44
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 1

THE FAMILY

تاريخ نشر المحاضرة 06/11/2018 12:52:33
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

ُEnd of life care

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 11:39:34
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 4

respieratery faiuler

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 11:26:49
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 4

ُmyoexedema

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 11:18:49
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 4

Haert faiuler

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 10:58:27
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 4

myocardities

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 08:54:19
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 4

critical care nursing :- introduction

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 08:38:43
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 4

المحاضره 1 (2018-2019)

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 06:48:53
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

المحاضره 1 (2018-2019)

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 06:41:34
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

Carbohydrates

تاريخ نشر المحاضرة 21/10/2018 06:20:54
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 3

Integrated Management of Childhood Illness (IMCI)

تاريخ نشر المحاضرة 18/10/2018 10:28:52
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

Geriatric Care

تاريخ نشر المحاضرة 18/10/2018 10:17:41
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

المحاضره 1 (2018-2019)

تاريخ نشر المحاضرة 18/10/2018 08:15:34
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

المحاضره 1 (2018-2019)

تاريخ نشر المحاضرة 18/10/2018 07:57:10
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

Nutrition in Nursing

تاريخ نشر المحاضرة 16/10/2018 14:19:19
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 3

Sociological theories

تاريخ نشر المحاضرة 15/10/2018 18:25:14
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Introduction to Sociology

تاريخ نشر المحاضرة 09/10/2018 12:29:51
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Introduction to Child Health Nursing

تاريخ نشر المحاضرة 07/10/2018 11:44:35
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Practical Microbiology I Lecturer:

تاريخ نشر المحاضرة 07/10/2018 10:28:57
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

Antenatal care

تاريخ نشر المحاضرة 06/10/2018 18:22:42
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

Professional nursing practice

تاريخ نشر المحاضرة 06/10/2018 18:19:03
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 4

Scientific Research in Nursing

تاريخ نشر المحاضرة 06/10/2018 18:09:54
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 4

Lecture-1-

تاريخ نشر المحاضرة 04/10/2018 16:06:53
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

استعمال ميزة التعبئة التلقائية

تاريخ نشر المحاضرة 15/09/2018 17:10:25
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

ادراج بيانات في الخلية في برنامج الاكسل

تاريخ نشر المحاضرة 15/09/2018 17:07:43
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

انتقاء البيانات

تاريخ نشر المحاضرة 15/09/2018 17:02:57
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

كتابة البيانات في الخلية و معالجتها في برنامج الاكسل

تاريخ نشر المحاضرة 15/09/2018 16:56:55
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

التنقل في ورقة العمل

تاريخ نشر المحاضرة 15/09/2018 16:52:27
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

تجميد الالواح

تاريخ نشر المحاضرة 15/09/2018 16:48:35
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

اوراق عمل الاكسل 2010

تاريخ نشر المحاضرة 15/09/2018 16:43:51
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

The Nurse Client Relationship

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 08:35:11
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Cystic fibrosis

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 08:31:47
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

PEDIATRIC HISTORY & PHYSICAL EXAM (CHILDREN ARE NOT JUST LITTLE ADULTS)

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 08:28:36
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Childhood Immunization

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 08:26:13
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Pneumonia

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 08:24:10
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Accident Prevention

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 08:21:57
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Childhood Immunization

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 07:57:06
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Classifications of reflexes

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 07:51:00
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Immunization

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 07:43:37
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Introduction to Child Health Nursing

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 07:30:42
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Secondary DATABASES

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 07:26:59
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

Genomic Data

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 07:24:40
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

Survey Studies

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 07:10:47
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

Basic and Applied Research

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 07:08:43
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

home visits

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 06:58:27
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

BIOINFOMATICS

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 06:58:21
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

GLOBAL HEALTH

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 06:51:56
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

Assessment of community health nursing

تاريخ نشر المحاضرة 11/07/2018 06:49:28
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

Concepts of health, including of illness and death

تاريخ نشر المحاضرة 10/07/2018 11:06:19
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

Practical Microbiology for Nurses

تاريخ نشر المحاضرة 04/07/2018 07:07:11
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 2

قل ولا تقل

تاريخ نشر المحاضرة 05/05/2018 04:52:38
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 4

Infant, Child & Adolescent Health Pediatric Nursing

تاريخ نشر المحاضرة 14/04/2018 14:45:06
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Myocaedial infarction

تاريخ نشر المحاضرة 14/04/2018 05:44:20
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

hypertension

تاريخ نشر المحاضرة 14/04/2018 05:41:50
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

care of apatient with meningities

تاريخ نشر المحاضرة 14/04/2018 05:33:05
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

care of patient with altered level of consciouesness

تاريخ نشر المحاضرة 14/04/2018 05:26:59
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

care of patient with Epielepsy

تاريخ نشر المحاضرة 13/04/2018 20:54:01
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

care of patient with with brain tumor and increase intracrianal pressuer

تاريخ نشر المحاضرة 13/04/2018 20:48:21
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 3

Care of patient with coronaery haert diseases

تاريخ نشر المحاضرة 13/04/2018 20:43:08
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Care of aptient with uorological problems

تاريخ نشر المحاضرة 13/04/2018 20:35:29
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

hypertension

تاريخ نشر المحاضرة 13/04/2018 20:07:47
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

hypertension

تاريخ نشر المحاضرة 03/04/2018 06:20:13
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

ENDOCRINE

تاريخ نشر المحاضرة 25/03/2018 21:21:48
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

Birth injuries

تاريخ نشر المحاضرة 19/03/2018 04:01:11
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

High risk related to Dysmaturity

تاريخ نشر المحاضرة 19/03/2018 03:48:56
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

lec.3 blood

تاريخ نشر المحاضرة 18/03/2018 06:35:32
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

cells

تاريخ نشر المحاضرة 13/03/2018 20:08:29
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

CELLS

تاريخ نشر المحاضرة 11/03/2018 21:09:46
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

care of patient with cardiovasculer disorders

تاريخ نشر المحاضرة 11/03/2018 18:48:27
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

urinaery system disorders

تاريخ نشر المحاضرة 11/03/2018 18:01:05
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 3

Socialization to professional nursing

تاريخ نشر المحاضرة 06/03/2018 18:59:36
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 4

Professional nursing practice

تاريخ نشر المحاضرة 06/03/2018 18:52:32
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 4

Introduction to Child Health Nursing

تاريخ نشر المحاضرة 05/03/2018 07:25:13
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 3

Basic scientific principles of physiology

تاريخ نشر المحاضرة 03/03/2018 20:43:31
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 1

111

تاريخ نشر المحاضرة 28/02/2018 07:08:12
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

microbiology 2 theory

تاريخ نشر المحاضرة 17/02/2018 07:07:49
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

microbiology 2

تاريخ نشر المحاضرة 17/02/2018 06:57:48
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

Leadership Theories & Leadership Styles

تاريخ نشر المحاضرة 07/02/2018 08:20:01
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

Decision making and problem Solving

تاريخ نشر المحاضرة 07/02/2018 05:37:13
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

Management Theory

تاريخ نشر المحاضرة 07/02/2018 05:31:12
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 7

CONDITIONS OF THE LOWER RESPIRATORY AIRWAYS

تاريخ نشر المحاضرة 19/12/2017 18:30:00
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 3

تعليم مايكروسوفت باوربوينت 2010 (1)

تاريخ نشر المحاضرة 13/12/2017 23:28:46
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

تعليم مايكروسوفت باوربوينت 2010

تاريخ نشر المحاضرة 13/12/2017 23:20:08
تابعة لقسم قسم العلوم الطبية الاساسية - المرحلة 2

Anatomy of the child’s respiratory tract

تاريخ نشر المحاضرة 12/12/2017 17:34:49
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Infant, Child & Adolescent Health

تاريخ نشر المحاضرة 04/12/2017 03:01:49
تابعة لقسم قسم التخصصات التمريضية - المرحلة 3

Unit 5 Nursing Issues Computer in health care delivery and nursing Computer science in nursing practice The informatics nurse combines nursing science with information management science and computer science to manage information nurses need and to make that information accessible. This field encompasses the full range of activities that focus on information management in and assists nurses to carry out the work of nursing efficiently and effectively. Benefits of clinical information systems include improved patient safety, reduction in variability of care, improved communication, improved clinical decision making, and increased efficiency of staff. IT refers to a variety of computer-based applications used to communicate, store, manage, retrieve, and process information. Nurses assumed much of the responsibility for data entry and retrieval with the development of this technology. Computers are common on nursing units and at the bedside, and most hospitals have at least some degree of computerization of the medical records. One goal in health care reform includes going “paperless,” that is, that all medical orders, patient records, and other documents will be digitally stored and available for convenient transmittal across various record systems and health care facilities. Any other care provider can access data at any time, as opposed to the single hard copy chart that only one person can view or use at a time. In some health care organizations, nursing information systems are handheld, allowing nurses to enter and access data about the patient directly from the patient’s side, whether in an inpatient, outpatient, or home setting. This type of technology allows for more timely documentation of care, and because documentation is done at the time of care, the information is likely to be more accurate. This convenience can come at the expense of patient privacy, and the privacy and confidentiality of patient information is both an ethical and a legal issue Knowledge technology is described as “technology of the mind.” It involves the use of computer systems to transform information into knowledge and to generate new knowledge. Through the creation of “expert systems,” this form of technology assists nurses with clinical judgments about patient management problems. An example of knowledge technology includes medication administration carts that prompt the nurse for data needed before giving a particular medication. Nurse clinicians and nurse leaders should play a role in developing these mechanisms to maximize their effectiveness in improving nursing care and patient outcomes. In addition, high-fidelity human simulation mannequins are gaining popularity in schools of nursing They make it possible to simulate a clinical event such as a cardiac arrest, pneumothorax, or even childbirth, allowing the student to practice clinical assessment and intervention skills. One of the benefits of computerized expert systems is that they can provide practice in decision making for novice nurses and nurses who may be working outside their area of expertise without increased risk to a patient. Technologic advances now allow nurses to monitor their patients’ conditions on computer screens at remote sites. Without even seeing the patient, nurses can gather large amounts of information and make nursing decisions based on that information. As nurses rely more on technology, they may actually spend less time with the patient, creating dissatisfaction on the part of patients and families. The use of technology must be applied carefully and never take the place of human-to-human contact and interaction. Successfully combining technology and caring requires sensitivity to patients’ physical, emotional, and spiritual needs. This has always been a part of nursing’s skill set. Applications in use by nurses : Clinical Systems Nurses use a variety of clinical systems, including the EHR, as they care for their patients. The most commonly used today are as follows: ? Computerized Provider Order Entry (CPOE) allows the direct entry of orders by prescribing clinicians, including verbal orders entered by nurses. The typical orders entered address medications, laboratory, radiology, nursing, and dietary needs, as well as orders for various consults. Nurses may receive work lists generated from these orders that are ultimately interventions based on patient condition. For example, an order set may generate a nursing order of “Assess for Falls Risk” or “Monitor for Falls Risk.” Nurses must decide exactly what interventions this order entails. ? Nursing Documentation allows the entry of nursing assessments, diagnoses, and interventions (which may originate from the CPOE). Documentation systems should permit the capture of the outcomes obtained by nursing actions when nurses reassess patients. ? Electronic Medication Administration Records (eMAR) are generally a by-product of the medication ordering function of CPOE. The eMAR should allow for the online documentation of medications administered along with any required parameters such as blood pressure, heart rate, pain level, or psychological state. Administrative Systems At present, nurses commonly use several administrative systems. Why are these of significance? With the need to be able to correlate nurse staffing ratios, nursing educational backgrounds, licensure types, and certifications with patient outcomes from within a hospital or unit, it is imperative that nurse managers and nurse researchers have the ability to compile data not only from clinical systems but also administrative systems. Here are but a few with which nurses may currently interact. ? Staff Scheduling Systems: allow nurses to enter their preferred days and times to work within allowable defined parameters. Scheduling systems permit managers to determine staffing levels and skill mix necessary to care for the patient population at hand in near real time. ? Human Resource Systems: maintain demographic data, but they also may contain data on education level, licensure types, and certifications earned. This data along with patient discharge diagnoses and length-of-stay data may be used to look at the impact of various nurse staffing patterns with patient outcomes. ? Modular Online Educational Software : is often used to conduct annual competency training. Online education also can be use to provide staff with various learning opportunities, including information technology and informatics competencies. Online education is a convenient way for nurses to update skills. Advantages and Disadvantages of the Paper Record Advantages • People know how to use it. • It is fast for current practice. • It is portable. • It is unbreakable. • It accepts multiple data types, such as graphs, photographs, drawings, and text. • Legal issues and costs are understood. Disadvantages • It can be lost. • It is often illegible and incomplete. • It has no remote access. • It can be accessed by only one person at a time. • It is often disorganized. • Information is duplicated. • It is hard to store. • It is difficult to research, and continuous quality improvement is laborious. • Same client has separate records at each facility (physician’s office, hospital, home care). • Records are shared only through hard copy.

تاريخ نشر المحاضرة 25/11/2017 16:19:31
تابعة لقسم قسم التمريض العام - المرحلة 4
الصفحة التالية |الصفحة الاخيرة